Na het uitkomen van ‘INKOOP een nieuw paradigma’ heb ik in interactie met ‘het veld’ een aantal nieuwe inzichten opgedaan. Het gaat hier vooral om wat een inkoopprofessional nu concreet kan doen om een brug te slaan met de business.
Hopelijk kunt u met deze praktische tips uw voordeel doen. Omdat u meestal maar één kans krijgt van de business manager om uw toegevoegde waarde aan te tonen, is het wel van belang dat uw aanpak in één keer doeltreffend is. Enige begeleiding is dan wellicht de moeite waard; ik coach u daar graag bij.
Naar individuele tips:
- Verkopen van inkoop
- Bruggen bouwen
- Samenwerking vraagt soms niet meer dan een kopje koffie
- De meest sexy inkoopprestatie
- De ultieme inkooprol
- Kansen liggen downstream
- Uitkomstgericht specificeren
- Concurrentie op kwaliteit
- Warm aanbevolen: Prestatie-inkoop
- Waar zit de business niet op te wachten?
- Workshops met kernleveranciers
- Proceskoppeling met leveranciers
- Categoriemanager is geen inkooprol maar een businessrol
- Proces of inhoud?
- 4 generaties contractmanagement